27 Mart 2009 Cuma

Köşebaşı




Ankara Devlet tiyatrosunun güzel bir oyunu 'Köşebaşı'.1940 lı yılların İstanbulunda bir mahallede geçiyor oyunun konusu.Tam eski türk filmlerindeki mahalleler olur ya, öyle bir mahalle.Bakkalı, kahvesi, ebesi , çeşme başındaki kadınları, veresiye defteri vs.Gözyaşıyla, güldürüsüyle yani acısıyla tatlısıyla mahallenin bir günü anlatılıyor dolu dolu.Oyuncuları da oyunu da çok beğendim.Ankaralı arkadaşlarıma tavsiye ederim izlemelerini hoş bir seyirlik.Yormadan, sıkmadan akıcı ve hoş bir dille sahneleniyor oyun.


Ayrıca bir not ;Devlet tiyatrolarının ilk sahnesi olan 'Küçük Tiyatro' 1947 yılında perdelerini 'Köşebaşı' oyunu ile açmış.Bu özelliği ile de izlemeye değer bence.


Hep anlatılır mahalle kavramı, veresiye defteri, mahalle arkadaşlığı...Artık büyük alışveriş merkezlerinden kredi kartlarıyla alışveriş yapan ve birbirini tanımayan, selamlaşmayan, çok katlı apartmanlarda oturan bizler için de geçmişi hatırlamak adına da iyi bir fırsat olur.

5 yorum:

SMİLENA dedi ki...

bugün tiyatro günüymüş.yıllar oldu gitmeyeli.burda görünce canım çekiyor..ilk fırsatta gidilmeli

Primarima dedi ki...

Tiyatroya gıtmek ıcın öyle istek varkı içimde neden zaman bulamıyorum neden eşim gitmek istemiyor neden ben kalkıp kendım gıdemıyorum diye söylendım durdum sımdı ...

İlknur dedi ki...

En kısa zamanda bu oyuna bilet alıp gitmem lazım.Anlattığına göre çok güzel.Öptüm...

Meleğin Dünyası dedi ki...

Smilena, bence bir fırsat yaratıp gitmelisin...
Prima Rima, kendine zaman ayırmanın en güzel yolu tiyatro bir fırsat da sen yaratmalısın kendine.
İlknur, kaçırma derim..

Onur Arslan dedi ki...

ben Kanlı Nigar'a gitmek istiyordum ama biletler tükenmiş :( 19 nisan'a bilet buldum ama o gün de ne yazık ki Ankaralı blog yazarlarıyla pikniğe gidiyorum onun yerine 21 nisana "Köşebaşı" oyununa bilet aldım umarım ben de beğenirim :)