17 Ağustos 2010 Salı

2.Kısa Tatil İstanbul-Çerkezköy

Eşimin kardeşi Tekirdağ-Çerkezköy de oturuyor.Uzun süredir onları ziyaret etmek istiyorduk ama hep bir engel çıktı gidemedik.Bu sefer 2 günlük İstanbul turunu da araya sıkıştırıp yola koyulduk.
Mert'le nasıl olacak da yoğun bir İstanbul turu yapacağız diye bayağı endişelendik.Üstelik havalarda çoook bunaltıcıydı hem de İstanbul'da.Ama çok ta korktuğumuz gibi olmadı.İlk gün Adalar turu yaptık.Büyükada, Heybeliada çok keyifliydi.Yeni camii ve Mısır Çarşısı da ilk gün gezdiğimiz yerlerdendi.2. gün ise daha yoğun bir program vardı.Topkapı Sarayı (ki bayıldım ve kendime kızdım neden bu kadar zaman görmedim diye.)Tam anlamıyla muhteşem bir yapı manzarası, içinde sergilenenler.Örneğin kaşıkcı elması.Elmaslar,yakutlar,som altından tahtlar vs.Süperdi.
Sonra Ayasofya ve Yerebatan sarnıcı,Sultan Ahmet Camii ve meydanı,Boğaz turu Vee Çamlıca da sonlanan bu turu çok keyif alarak ama sürekli koşturarak tamamladık.Tabii ki 2 günle İstanbul'a doyamadık devamı mutlaka gelecek.İstanbul'a daha önce de gitmiştim ama bu kadar gezme imkanım olmamıştı.Her adımda tarihi hissettiğiniz görkemi karşısında hayran kaldığınız inanılmaz bir şehir İstanbul.
Tabii bir de diğer tarafı var.Bunu da Turdan ayrılıp tek başımıza İstanbul da kaldığımızda anladık.Çamlıca'dan Esenler otogarına gitmek için 5 araç değiştirdik.Kime sorduysak farklı bir yol tarif etti ya da bilmiyordu.Çok garibimize gitti.Çünkü Ankara'da bir yere gitmek istediğinizde Merkez Kızılay ya da Ulustan istediğiniz yere gidebilirsiniz.Oysa İstanbul bambaşka bir yer.Asya dakilerin Avrupadan , Avrupadakilerin Asyadan haberi yokmuş.Neyse Esenlere biraz zor da olsa geldik ve Çerkezköy otobüsüyle Çamlıcadan Esenlere geldiğimizden daha kısa sürede Çerkezköy'e ulaştık.
Çerkezköyde de inanılmaz bir nem vardı.3 gün boyunca nemden ve terden mahvolduktan sonra yaşasın Çorlu havaalanı ve bir saat sonra yaşasın Ankara....
Mert'in ilk uçak deneyimiydi ve çok keyif aldı.Kemerini kendi bağladı.Uyarı kitapçığını inceledi ve hiç durmadan bir sürü soru sordu.
İşte kısa ve yorucu ve keyifli bir gezi daha son buldu....